Oranje Wit 1 – ODC 1

Afgelopen zondag speelde ODC tegen Oranje-Wit, de op dat moment nummer 4 in de Hoofdklasse.
Al snel wist ODC een voorsprong van 0-2 te pakken, achteraf gezien heeft ODC geen moment achter gestaan in deze wedstrijd, maar het duel tegen Oranje-Wit was een van de slechtere wedstrijden van dit seizoen. Het was een fysieke wedstrijd waarin beide ploegen felle duels met elkaar aangingen en er veel overtredingen gemaakt werden. Bij ODC vielen de afstandsschoten wel, maar Oranje-Wit had hier erg veel moeite mee. ODC wist veel aanvallen na één schot te onderbreken door middel van een sterkere rebound. Met 6-8 werd er gerust. Deze stand gaf ODC nog geen zekerheid en er zou nog flink aan de bak gegaan moeten worden.

Na rust was het ODC dat wederom een voorsprong kon pakken naar 8-10, maar Oranje-Wit wist haar kansen nu wel te benutten en kwam terug tot 10-11. Tot aan de 12-13 ging het gelijk op, maar hierna gaf ODC het laatste beetje gas bij en wist het uiteindelijk terecht te winnen met 12-15.

Aankomende zondag neemt ODC het op tegen Altior om 13.00 uur op het sportpark in Ommel. Altior is een geduchte tegenstander en in het verleden zijn dit felle en fysieke wedstrijden geweest. Altior is op dit moment de nummer 3 op de ranglijst en heeft 5 punten minder dan ODC. De nummer 2 in de Hoofdklasse heeft op dit moment 3 punten minder dan ODC en hiermee is ODC nu al “herfstkampioen”. Als er aankomende zondag gewonnen kan worden van Altior, dan staat ODC ongeslagen bovenaan in de Hoofdklasse en kan er vol vertrouwen naar de binnencompetitie worden gekeken.