ODC 1 – Stormvogels 1

Op zondag 3 september speelde ODC 1 haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Na degradatie uit de Topklasse afgelopen jaar, wordt  er dit seizoen weer gekorfbald in de Hoofdklasse. De doelstelling voor dit seizoen is, mede door de nieuwe regeling waarbij er 4 teams promoveren, terugkeren naar de Topklasse.

Na een voorbereiding die de gehele selectie van ODC begin augustus startte was afgelopen zondag Stormvogels uit Luyksgestel de eerste tegenstander. Onder leiding van nieuwe hoofdcoach Alf van den Enden begonnen de dames van ODC goed en gemotiveerd aan de wedstrijd. Er werd een snelle voorsprong van 3-1 gepakt door middel van dynamisch spel en mooi afgeronde kansen. In de eerste periode van de wedstrijd waren het de Ommelse/Heusdense dames die het spel bepaalde en werd er uitgelopen tot een 7-4 voorsprong. Hierna werd de open kans op 8-4 door ODC gemist en was het Stormvogels die haar kans greep. Goede aanvallen werden door ODC niet beloond met doelpunten en individuele fouten zorgden ervoor dat Stormvogels bij kon komen. Verdedigend verloor ODC de grip, waardoor Stormvogels terugkwam tot 7-7.

Met een stand van 7-7 werd er begonnen aan de tweede helft. Met een (te) makkelijke actie werd het snel 7-8, maar dit zette ODC juist weer op scherp. Hierna kwam er een fase in de wedstrijd waar ODC en Stormvogels afwisselend sterker waren. Geen van beide ploegen kon in deze fases een ruime voorsprong pakken en dit zorgde voor een spannend einde. Bij een stand van 12-12 werd de druk bij beide teams opgevoerd. Stormvogels was de ploeg met veel scoringskansen, maar deze werden niet afgerond. Een time-out waarin vertelt werd dat er geduldig naar goede kansen gezocht moest worden, was duidelijk. In de laatste vijf minuten van de wedstrijd was het ODC die aan het langste eind trok. Een goed uitgespeelde actie gaf de 13-12 als resultaat en  met 14-12 in de laatste minuut was de eerste overwinning voor ODC 1 een feit!

Zondag 10 september speelt ODC 1 om 13.00 uit tegen Astrantia/ONA 1 op Sportpark De Heikant (Middelaar).