Heumen 1 – ODC 1

Op zondag 14 januari nam ODC 1 het op tegen Heumen in de sporthal van Overasselt. Voor ODC was het belangrijk deze wedstrijd te winnen om aansluiting met de top te houden, maar ook voor Heumen waren de punten belangrijk!

Het initiatief heeft gedurende de hele wedstrijd bij ODC gelegen. Tot een stand van 3-3 ging het gelijk op, maar hierna pakten de dames uit Ommel/Heusden de voorsprong en gaven deze niet meer weg. De eerste helft werd gekenmerkt door goed samenspel, geduldige aanvallen en aanvallen van Heumen werden snel doorbroken. De thuisspelende ploeg kreeg ook haar kansen, maar wist deze minder goed af te maken en de rebound was vaak voor ODC. Er werd gerust met een stand van 8-12.

In de tweede helft had ODC nog steeds het initiatief en kon uitlopen naar 10-17, maar hierna wist ODC lastig tot scoren te komen. Heumen was in deze periode meer trefzeker. De wedstrijd eindigde in 13-18 en door deze overwinning staat ODC nu tweede met vier punten achterstand op de nummer 1.

Zondag speelt ODC 1 om 14.15 in de Schop tegen Melderslo, waar vorige wedstrijd met 13-16 van gewonnen werd.