Astrantia/ONA 1 – ODC 1

Zondag 10 september speelde ODC 1 haar eerste uitwedstrijd. Promovendus Astrantia/ONA was een redelijk onbekende, maar geen tegenstander die op voorhand onderschat werd. Beide ploegen hadden moeite met het openen van de score. Lang tijd bleef het 0-0, waardoor er snel een time-out vanuit ODC gevraagd werd. Hierna kon ODC de wedstrijd makkelijk naar zich toetrekken. Veel weerstand werd er niet geboden door de thuisspelende ploeg en door de vele kansen die Astrantia/ONA miste, merkte ook ODC dat ze in deze fase van de wedstrijd door moesten pakken. Door goed samenspel en mooi opgezette aanvallen werd er een gat geslagen en met 2-7 de kleedkamers ingegaan.

Na rust werd er meteen gescoord door ODC, maar met een 2-8 score op het bord werd het spel er niet beter op. Trage aanvallen en veel slechte individuele acties zorgden ervoor dat het wederom lang doelpuntloos bleef. Astrantia/ONA kreeg in deze periode van de wedstrijd de kansen om tot scoren te komen, maar zij lieten het liggen op het afronden van afstandsschoten. Coach Alf van den Enden koos ervoor om het slechte spel van ODC te doorbreken met een aantal wissels. Bij een stand van 4-9 zag je aan het spel van beide teams dat de wedstrijd gespeeld was. De frustratie was bij Astrantia/ONA duidelijk zichtbaar, maar ook ODC heeft in de tweede helft van de wedstrijd niet het spel kunnen laten zien dat zij graag wilde. Het duel eindigde met 4-11.

Vooraf zou de selectie van ODC 1 getekend hebben voor de behaalde twee punten en winst met 7 doelpunten verschil, maar door de slecht gespeelde fases overheerst het gevoel dat er meer inzat.

Aankomende zondag 17 september speelt ODC 1 om 13.00uur op het sportpark in Ommel tegen Klick’15.