ODC A1 – Stormvogels A1

Zaterdag 6 januari speelde ODC haar eerste wedstrijd van het jaar 2018 tegen de koploper de Stormvogels. We kennen deze ploeg van de buiten competitie, waar we helaas toen de punten hebben laten liggen.
Omdat er twee weken lang geen wedstrijd gespeeld was en niet er niet getraind is door de kerstvakantie, waren de dames erg zenuwachtig voor deze wedstrijd. ODC wist dat er een zware wedstrijd voor hun aan zat te komen. Ook de zenuwen van de tegenpartij waren goed op te merken.

De eerste helft liep voorspoedig en de dames van ODC gingen de rust in met een voorsprong van 5-2. In de rust was ODC er op gefocust om deze voorsprong vast te houden en niet in te kakken. Helaas konden de dames van ODC dit niet waarmaken en liep het in de tweede helft al snel op tot 6-6. ODC hamerde er op om deze wedstrijd te gaan winnen. De dames van ODC herpakte zichzelf en wisten de stand te verhogen naar een 9-7 voorsprong. Al bleef het erg spannend in de laatste minuten van de tweede helft, ODC wist het dicht te houden in de verdediging.

Het harde werk heeft zich beloond en ODC pakte de winst. Hierdoor staan de dames van ODC nu op een eerste plaats 1 punt los van de Stormvogels.

Volgende week speelt ODC A1 tegen SCOC A1. Zij staan onderaan in de poule, maar dat neemt niet weg dat ODC moet werken voor de winst.