ODC 1 – Heumen 1

Op zondag 12 november startte voor ODC 1 de binnen competitie in de Hoofdklasse met de wedstrijd tegen bekend Heumen. Vorige ontmoeting kon ODC in de laatste minuut de punten nog pakken.

Vroeg in deze wedstrijd keek de thuisploeg tegen een ruime achterstand van 1-7 aan.. De tactiek die ODC vooraf besproken had, werd niet goed uitgevoerd. In deze eerste periode was Heumen goed op schot en zij bepaalde het spel. Vooral op verdedigend vlak kwam ODC tekort en er was een time-out nodig voor verandering. Voor rust wist ODC zich nog te herpakken en kon terugkomen tot 8-10.

Na rust was het ODC dat doorging waar het voor rust gebleven was, zij kon de stand gelijktrekken naar 10-10. Verdedigend had het team meer grip op Heumen en met een beetje gelukt, kwam Heumen moeilijk tot scoren. Vanaf dit moment ging het tot het eind toe gelijk op, maar waar ODC veel doelpogingen nodig had om tot scoren te komen, wist Heumen de enkele kansen die zij kregen steeds goed te benutten. Tot twee minuten voor tijd was het 15-15, maar ODC maakte zelfs open kansen niet af. Goede afstandsschoten en open kansen, maar het mocht niet baten. Er werd veel risico genomen door de dames uit Ommel/Heusden om aanvallend nog aan de beurt te komen. Heumen wist dit af te straffen en door de ruimte die zij kregen namen ze een voorsprong van 15-17. In de slotfase kreeg ODC nog een strafworp mee, maar dit haalde niet meer uit. Met een stand van 16-17 werd er afgefloten.

Aankomende zondag 19 november speelt ODC 1 om 15.35 uur tegen Melderslo in Horst. Deze ploeg zijn we in de competitie lang niet meer tegengekomen, maar in het bekerduel dat drie maanden geleden gespeeld werd, kon er makkelijk gewonnen worden met 7-21.