Melderslo 1 – ODC 1

Op zondag 19 november nam ODC 1 het op tegen Melderslo 1. Deze ploeg werd drie maanden geleden verslagen met 7-21 in de eerste wedstrijd van de bekercompetitie, maar ook zij hebben de eerste helft op het veld laten zien dat ze stappen gemaakt hebben.. Voor ODC geen reden voor onderschatting.

ODC ging goed van start met een snelle 0-3 voorsprong. Melderslo gaf in deze beginfase weinig druk op de afstandsschoten en hier maakte ODC gebruik van. Tot een stand van 2-7 had Melderslo moeite met het opzetten van aanvallen. ODC kon ballen snel onderscheppen en wist zelf goed georganiseerde aanvallen op te zetten. Hierna verzaakte de uitspelende ploeg en kon Melderslo terugkomen tot 8-8. Er volgde een wissel, waardoor ODC wat meer grip kreeg in verdedigende situaties. Nog voor rust kon ODC haar voorsprong terugpakken tot 8-10, maar dit verschil was nog niet naar wens.

Na rust opende Melderslo de score 9-10, maar er werd ingegrepen door middel van een time-out aan de kant van ODC. Na deze time-out wist ODC het aanvallend beter op te zetten; door ruimere en geduldigere aanvallen werd het gat geslagen. 9-15 met nog tien minuten op de klok. Hierna werd de wedstrijd vanuit beiden kanten erg fysiek. Zowel Melderslo als ODC gingen in de slotfase felle duels aan en Melderslo wist hier een flink aantal vrije worpen uit te halen. Met een stand van 13-16 werd er afgefloten door de scheids.

Op zondag 25 november speelt ODC 1 thuis in De Schop in Asten tegen Klimroos om 11.30 uur