Bekercompetitie; Rosolo 1 – ODC 1 & ODC 1 – Altior 1

ODC 1 – Altior 1
Op zondag 15 oktober speelde ODC 1 haar laatste wedstrijd van de buitencompetitie tegen Altior uit Heeswijk Dinther. De voorbereiding was goed en de dames uit Ommel/Heusden waren vastbesloten om ongeslagen aan de zaalcompetitie te beginnen!
In de eerste helft was ODC de ploeg die vanaf het begin het initiatief nam. Binnen 5 minuten stond het 3-0 en Altior had de grootste moeite om tot scoren te komen. Zowel in duels als in de rebound stond ODC sterker, waardoor Altior de kans niet kreeg om in de wedstrijd te komen. Met een stand van 10-1 werd er de kleedkamers ingegaan.

Het spel leek omgeslagen in de tweede helft. Er werd met veel minder overtuigingskracht gespeeld en na een kwartier spelen was de stand 12-4. Altior wist in deze helft meer te scoren dan ODC, maar het spel van beiden ploegen liet zien dat deze wedstrijd al in de eerste helft gespeeld was.. De wedstrijd eindigde met fysiek spel, waarin beiden ploegen overtredingen maakten en een aantal stippen tegen kregen. Eindstand; 14-6. Door deze zevende overwinning op rij mag ODC zichzelf ongeslagen “HERBSTMEISTER” noemen en kijkt de ploeg vol vertrouwen uit naar de weg terug naar de Topklasse.

Bekerwedstrijd Rosolo 1 – ODC 1
Donderdag 12 oktober is ODC door het Reuselse Rosolo uit de bekercompetitie gespeeld. Vooraf wist de selectie dat het geen makkelijke opgave zou worden om van deze Topklasser te winnen, maar ODC begon vol vertrouwen aan haar vierde bekerwedstrijd.
Aan het begin van de wedstrijd ging de score gelijk op, maar Rosolo pakte steeds met één doelpunt meer de voorsprong. Tot een stand van 5-5 bleef ODC bij, maar hierna liep Rosolo uit. Domme individuele fouten in de verdediging en te korte aanvallen, zorgden ervoor dat Rosolo uit kon lopen en er gerust werd met een 11-8 stand.

Na rust was het ODC dat drie maal achter elkaar wist te scoren en terug kon komen tot 11-11. Hier had Rosolo direct antwoord op. Met verschillende verre afstandsschoten wisten zij het gat te slaan. Met nog 5 minuten te spelen stond het 17-14 in het voordeel van Rosolo en de wedstrijd eindigde met een strafworp. Met deze 18-14 nederlaag stopt het bekeravontuur voor ODC 1.

De komende drie weken speelt ODC geen competitiewedstrijden, maar bereidt zij zich met oefenwedstrijden en trainingen voor op de zaalcompetitie. Op zondag 12 november wordt er gestart aan de binnencompetitie in de Hoofdklasse.