Bekercompetitie; ODC 1 – Stormvogels 1 & Klimroos 1 – ODC 1

Vorige week donderdag, 21 september, speelde ODC 1 thuis tegen Stormvogels om een plek in de derde ronde van de bekercompetitie. Nadat de Stormvogels sterk begonnen en een 0-4 score op het bord hadden gezet, kon ODC pas iets terug doen. In deze fase wist Stormvogels niet te scoren en ODC kwam terug met 5-4. Net voor rust wist ook de ploeg uit Luyksgestel nog te scoren en werd er de kleedkamer ingegaan met een 5-5 stand.
De tweede helft was voor beide ploegen lang zoeken naar goede kansen. Stormvogels wist in deze helft slechts éénmaal te scoren en pakte haar laatste voorsprong van 5-6. Hier had ODC direct antwoord op en tot twee minuten voor tijd bleef het 8-6 in het voordeel van de thuisploeg. De laatste minuten van de wedstrijd probeerde Stormvogels risico te nemen om in balbezit te komen, maar dit werd afgestraft met afstandsschoten en bij eens stand van 10-6 was het gedaan. 12 oktober mag ODC haar derde bekerwedstrijd wedstrijd spelen tegen Rosolo!

Zondag 24 september nam ODC het op tegen KV Klimroos. Deze ploeg stond onderaan met 0 punten uit drie wedstrijden, maar dit wil aan het begin van de competitie nog niet alles zeggen. Wederom moest ODC waken voor onderschatting van de tegenstander en de focus houden op het eigen spel.
Na twee aanvallen wist Klimroos te scoren en dit schudde de dames uit Ommel/Heusden wakker. Hierna kwam er snel een 1-6 score op het bord, maar beiden ploegen hadden het in de periode hierna moeilijk met het afronden van kansen. Klimroos wist met een paar goede afstandsschoten nog terug te komen tot 4-6, maar vlak voor rust was het ODC dat met een gat van 5 doelpunten aan de tweede helft kon beginnen; 5-10.

In de tweede helft was de opening voor ODC, maar hierna kreeg zij het lastig. Veel één-schots aanvallen en slechte passes zorgden ervoor dat Klimroos terugkwam tot 11-13. Voordat het echt spannend werd wist ODC kort voor het einde van de wedstrijd nog twee maal te scoren en eindigde het duel met een score van 11-15. 8 punten uit 4 wedstrijden zorgt ervoor dat ODC zich op dit moment koploper mag noemen!

Deze week maakt ODC zich op voor de wedstrijd tegen gedeeld nummer twee, Heumen 1. Op zondag 1 oktober wordt dit duel gespeeld om 13.00 uur op het Sportpark in Ommel.